Käyttöehdot

1 Käyttöehtojen soveltaminen

1.1 Soveltamisala

Reilua.fi on Paroonin kalusteen (y-tunnus 1510801-4, jäljempänä ”Palveluntarjoaja”) pääasiallisesti osoitteessa reilua.fi, tarjoama verkkokauppapalvelu (jäljempänä ”Verkkokauppapalvelu”). Palvelussa käyttäjät (jäljempänä ”Asiakas”) voivat ostaa kauppojen (jäljempänä ”Kauppias”) tarjoamia tuotteita tai palveluja. Verkkokauppapalvelun käyttö edellyttää, että Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Joidenkin osioiden käyttö edellyttää myös Verkkokauppapalveluun rekisteröitymistä. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokauppapalvelun ja Palveluntarjoajan yhteystiedot
Sähköposti: asiakaspalvelu@reilua.fi
Puhelin: 010 200 5050
Postiosoite: Ahertajankatu 2, 39700 Parkano

1.2 Muut sovellettavat ehdot

Asiakas sitoutuu noudattamaan Palveluntarjoajan mahdollisesti erikseen antamia tai Verkkokauppapalvelun yhteydessä ilmeneviä Verkkokauppapalvelun käyttöön tai toimituksiin liittyviä Palveluntarjoajan tai sen sopimuskumppanin ohjeita. Kulloinkin voimassa olevat käyttöehdot ovat luettavissa Palveluntarjoajan verkkosivuilla.

Ostaessaan Palveluntarjoajan tai Kauppiaan Verkkokauppapalvelussa tarjoaman tuotteen tai palvelun, Asiakas sitoutuu noudattamaan Palveluntarjoajan tai Kauppiaan kulloinkin voimassa olevia tilaus- ja toimitusehtoja.

2 Verkkokauppapalvelun käyttö

Verkkokauppapalvelu on pääsääntöisesti käytettävissä ympäri vuorokauden (24) tuntia vuorokaudessa. Palveluntarjoajalla on kuitenkin oikeus ottaa Verkkokauppapalvelu tai sen osa tilapäisesti pois käytöstä huollon, asennuksen, muutostyön, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden, järjestelmän liiallisen kuormituksen tai muun vastaavan syyn vuoksi.

Palveluntarjoajalla on oikeus lisätä, muuttaa ja poistaa osia Verkkokauppapalvelusta sekä lopettaa Verkkokauppapalvelun ylläpitäminen osittain tai kokonaisuudessaan.

Verkkokauppapalvelun kaikki oikeudet, tekijänoikeudet mukaan lukien, ovat Palveluntarjoajalla tai sen sopijakumppaneilla.

Asiakkaalla ei ole oikeutta taltioida, esittää julkisesti, välittää, edelleen lähettää tai käyttää Verkkokauppapalvelua tai sen kautta vastaanottamiaan sisältöjä tai niiden osaa muutoin kuin näiden käyttöehtojen ja tekijänoikeuslain sallimissa rajoissa. Asiakas ei saa käyttää Verkkokauppapalvelua Palveluntarjoajan tai kolmannen tekijän- tai muita oikeuksia loukaten. Asiakas voi jakaa Verkkokauppapalvelun sisältämiä yksittäisiin tuotteisiin tai palveluihin liittyviä tarjouksia sosiaalisessa mediassa tai sähköpostitse yksityishenkilönä, mutta muutoin Verkkokauppapalvelun sisällön tai sisällön osan saattaminen yleisön saataviin levittämällä, esittämällä tai näyttämällä julkisesti tai varastointi tai kappaleiden valmistaminen sisällöstä tai sen osasta ilman Palveluntarjoajan etukäteen antamaa kirjallista suostumusta on kielletty. Asiakkaalla ei ole oikeutta muodostaa Verkkokauppapalvelusta tai sen osasta toista teosta tai toista palvelua.

3 Ostaminen Verkkokauppapalvelusta

Verkkokauppapalvelussa Asiakas voi selata, etsiä hakusanalla sekä ostaa eri Kauppiaiden tuotteita tai palveluita. Osa tuotteista on tarjous-/tilaustuotteita, ja osa heti maksettavia Verkkokauppapalvelun kautta ostettavia tuotteita. Tuotteen tai palvelun ostaminen Verkkokauppapalvelusta edellyttää Verkkokauppapalveluun rekisteröitymistä.

Tilattavat tuotteet valitaan Verkkokauppapalvelussa lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö Verkkokauppapalvelun kassatoiminnossa. Tehdessään tilauksen Asiakas hyväksyy nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

3.1 Tuotteiden ja palveluiden maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Checkout Finland (Checkout Finland Oy, Hämeenkatu 6 B 33100 Tampere). Maksamiseen siirrytään Checkout Finlandin verkkopalvelun kautta. Checkout Finland välittää maksut Palveluntarjoajalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen, niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Lue lisää Checkout Finlandista: https://www.checkout.fi/

Käytettävissä olevat maksutavat:

  • Verkkopankit
  • Luottokorttimaksut Visa & MasterCard

3.2 Reilua.fi turvallinen maksaminen

Verkkokauppapalvelu myy Kauppiaiden tuotteita Asiakkaalle. Tuotteet lähetetään suoraan Kauppiaalta Asiakkaalle. Varmistaakseen Asiakkaan aseman kaupanteon yhteydessä Palveluntarjoaja ei tilitä Kauppiaalleen maksusuoritusta ennen kuin on saanut tavaran lähettämisestä Asiakkaalle jäljennöksen rahtikirjasta. Tällöin häiriötilanteessa maksunpalautukset Asiakkaalle voidaan tehdä joustavasti.

3.3 Sopimuksen syntyminen ja peruuttaminen

Asiakkaan Verkkokauppapalvelun kautta tekemä ostotilaus on sitova. Sopimus tuotteesta tai palvelusta syntyy Palveluntarjoajan ja Asiakkaan välille. Palveluntarjoaja lähettää Asiakkaalle vahvistuksen ostoksen tapahtumisesta.

Myyntiä kuluttaja-asemassa olevalle Asiakkaalle koskevat kuluttajansuojalain 6 luvun tarkoittamat etämyyntiä koskevat säännökset ovat osoitteessa: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038. Kuluttuja-Asiakkaan oikeus peruuttaa kauppa sovelletaan kyseisen lain säännöksiä, elleivät Verkkokauppapalvelun tai Kauppiaan omat ehdot anna Asiakkaalle tätä laajempaa peruutusoikeutta. Tarkemmat toimitus-, takuu- ym. ehdot sekä asennus- ja käyttöönotto-ohjeet ilmenevät Palveluntarjoajan tai Kauppiaan antamista tiedoista, joihin Asiakas on velvollinen tutustumaan ennen Tuotteen tilaamista. Joidenkin tuotteiden asentaminen ja käyttöönotto vaatii oman alansa ammattiosaamista.

Tilauksia lähetetään arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika riippuu Kauppiaiden toimituskäytännöistä. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika sovitaan erikseen. Asiakas näkee toimituskulut Verkkokauppapalvelun kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Asiakkaalla on velvollisuus ottaa toimitettava tuote vastaan sekä tarkistaa se välittömästi. Kuljetusvaurioista on tehtävä aina merkintä rahtikirjaan. Palveluntarjoaja tai Kauppias ei ole velvollinen korvaamaan tilauksessa ilmennyttä puutetta tai virhettä, jota ei ole merkitty rahtikirjaan.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee Asiakkaan ilmoittaa tästä viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa Palveluntarjoajalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Palautukset

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä Palveluntarjoajaan ja kysy palautusohjeita. Tuotepalautuksissa asiakkaalta laskutetaan toimitus- ja rahtikulut. Aiheellisen reklamaation toimitus- ja rahtikuluja ei laskuteta.

4 Asiakastiedot

4.1 Rekisteröityminen Verkkokauppapalveluun

Asiakas saa oikeuden käyttää Verkkokauppapalvelua näiden käyttöehtojen sekä muiden Verkkokauppapalvelua koskevien sääntöjen ja ohjeiden mukaisesti. Asiakkaan tulee rekisteröityessään Verkkokauppapalveluun ja/tai tilausta tehdessään antaa vaaditut rekisteröintitiedot (jäljempänä ”Asiakastiedot”), joiden avulla Asiakas voidaan tunnistaa ja yksilöidä sekä valita salasanalla suojattu käyttäjäkohtainen tunnus (”Käyttäjätunnus”) verkkokauppapalvelun käyttämistä varten. Palveluntarjoajalla on oikeus olla myöntämättä käyttöoikeutta, mikäli kaikkia Asiakastietoja ei ole annettu tai tiedot on annettu puutteellisesti tai epäasiallisesti tai Asiakas ei muuten täytä käyttöoikeuden myöntämisen edellytyksiä.

Verkkokauppapalveluun rekisteröityvän Asiakkaan tulee olla täysivaltainen. Verkkokauppapalveluun voi rekisteröityä Asiakkaaksi myös oikeushenkilö. Oikeushenkilön puolesta toimivalla tulee olla kelpoisuus päättää ja sitoutua Verkkokauppapalvelussa tehtäviin toimiin. Yhdellä henkilöllä voi olla vain yksi tunnus.

4.2 Asiakkaan antamat tiedot

Asiakkaan tulee antaa Palveluntarjoajalle Verkkokauppapalvelun toimittamista varten tarvittavat, Palveluntarjoajan pyytämät tiedot. Asiakas vakuuttaa ilmoittaneensa tiedot oikein ja ajantasaisina. Asiakas vastaa virheistä tai viivästyksistä, jotka johtuvat siitä, että Asiakkaan antamat tiedot ovat puutteellisia tai vanhentuneita.

4.3 Asiakkaan tietojen rekisteröinti ja käyttö

Tehdessään tilauksen Verkkokauppapalvelun kautta ja/tai rekisteröityessään Verkkokauppapalveluun Asiakkaasta tulee Palveluntarjoajan asiakas ja hänen tietonsa rekisteröidään Palveluntarjoajan asiakasrekisteriin. Palveluntarjoaja käsittelee Asiakkaiden henkilötietoja Verkkokauppapalvelun rekisteriselosteen ja tietosuojaselosteen sekä yksityisyydensuojaa koskevan lainsäädännön mukaisesti.

Palveluntarjoajan rekisteriseloste on nähtävillä reilua.fi-sivustolla.

Asiakastiedot ovat lähtökohtaisesti luottamuksellisia. Palveluntarjoajalla on kuitenkin oikeus luovuttaa tiettyjä Asiakastietoja Kauppiaalle kaupanteon yhteydessä välittääkseen Kauppiaalle tiedot ostajasta. Lisäksi Palveluntarjoaja voi luovuttaa Asiakas- tai tunnistetietoja poliisi- tai muulle viranomaiselle, jos on syytä epäillä, että on tapahtunut rikos, jonka selvittämistä voidaan edistää luovuttamalla Asiakas- tai tunnistetiedot, ja viranomainen esittää tätä koskevan perustellun pyynnön.

5 Vastuunrajoitukset

Palveluntarjoaja ei takaa, että Verkkokauppapalvelu toimii käyttökatkoitta ja/tai virheettömästi.

Palveluntarjoaja ei vastaa Verkkokauppapalvelussa olevan virheellisen, puutteellisen tai tulkinnanvaraisen tiedon käyttämisestä Asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvista vahingoista. Palveluntarjoaja ei myöskään vastaa Verkkokauppapalvelun käyttämisen tai siinä esiintyvien toimintahäiriöiden, teknisten vikojen, haitallisten ohjelmistojen, linkkien tai katkosten Asiakkaalle tai kolmansille aiheuttamista vahingoista.

Palveluntarjoaja ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat hänen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta esteestä, jota hänen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia hän ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa. Lakko, sulku, boikotti ja muu työtaistelutoimenpide katsotaan ylivoimaiseksi esteeksi myös silloin, kun sopijapuoli on itse sen kohteena tai siihen osallisena.

6 Reklamaatiot

Tuotetta tai palvelua koskeavat reklamaatiot pitää tehdä välittömästi Palveluntarjoajalle tai Kauppiaalle. Jos reklamaatioon johtava vika on havaittavissa asennusvaiheessa, on asennustyö keskeyttettävä ja otettava yhteyttä Palveluntarjoajaan tai Kauppiaaseen. Tuotteen valmistajalle on varattava tilaisuus korvata viallinen osa uudella, että Asiakkaalle saadaan virheetön lopputuote. Jos tuotteessa käytetään virheellistä osaa, se ei johda välttämättä hinnan alennukseen.

Maksujen välitykseen liittyvät reklamaatiot osoitetaan maksujenvälitysyritykselle: 

Checkout Finland Oy
Postiosoite: Hämeenkatu 6 B 33100 Tampere
asiakaspalvelu@checkout.fi
0800 552 010
Y-tunnus 2196606-6

Verkkokauppapalvelua koskevat reklamaatiot osoitetaan Palveluntarjoajalle:

Reilua.fi / Paroonin kaluste
Sähköposti: asiakaspalvelu@reilua.fi
Puhelin: 010 200 5050
Postiosoite: Ahertajankatu 2, 39700 Parkano

6.1 Ehtojen voimassaolo

Nämä ehdot tulevat voimaan 22.1.2021 ja ovat voimassa toistaiseksi.

6.2 Muutokset

Palveluntarjoaja on oikeutettu yksipuolisesti muuttamaan Verkkokauppapalvelun sisältöä, toimintaa sekä näitä käyttöehtoja Verkkokauppapalvelun kehittämiseksi ja muusta tarpeellisesta syystä. Muutokset tulevat voimaan kun Palveluntarjoaja ilmoittaa siitä Verkkokauppapalveluun liittyvällä www-sivulla ja ehdot ovat olleet Verkkokauppapalvelussa seitsemän (7) päivää nähtävillä. Mikäli Verkkokauppapalvelun tai käyttöehtojen muutos johtuu lainsäädännön, valuuttakurssien, verojen ja muiden viranomaismääräysten muutoksista sekä ennalta arvaamattomista, Palveluntarjoajan vaikutuspiirin ulkopuolella olevista seikoista astuvat muutokset voimaan välittömästi.

6.3 Evästeiden käyttö

Reilua.fi-sivustolla käytetään evästeitä (Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa sivuston sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista, tai poistamalla evästeet selaimesta Verkkokauppapalvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

6.4 Sovellettava laki ja erimielisyyksien ratkaisu

Verkkokauppapalveluun ja näihin käyttöehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Verkkokauppapalvelun käyttöä koskevat mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan sovinnollisesti neuvotteluilla. Mikäli sovintoon ei päästä, ratkaistaan erimielisyydet käräjäoikeudessa.

Selaa tuoteryhmiä

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 12.11.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Paroonin Kaluste
Ahertajankatu 2
39700 Parkano

0102005050
asiakaspalvelu@reilua.fi
reilua.fi
1510801-4

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Checkout Finland, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Checkout Finland Oy:n (Checkout Finland Oy, Hämeenkatu 6 B 33100 Tampere) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Reilua.fi yleiset ehdot.

Tutustu tarkempiin maksuehtoihin

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Paroonin Kaluste
Ahertajankatu 2
39700 Parkano

0102005050
asiakaspalvelu@reilua.fi
reilua.fi
1510801-4


Palautusehdot

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä Palveluntarjoajaan ja kysy palautusohjeita. Tuotepalautuksissa asiakkaalta laskutetaan toimitus- ja rahtikulut. Aiheellisen reklamaation toimitus- ja rahtikuluja ei laskuteta.

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit