Usein kysytyt kysymykset

Nopea apu yleisimpiin kysymyksiin

Miten tiedän menikö tilaukseni läpi onnistuneesti? 

  • Saat antamasi sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen tilauksestanne. Tarkistakaa tilausvahvistus huolellisesti ja ilmoittakaa mahdollisista virheistä tai muutoksista välittömästi asiakaspalveluun. 

Milloin tilaamani tuotteet tulevat perille? 

  • Tuotteet toimitetaan suoraan valmistajilta heidän varastotilanteensa ja toimitusaikataulujen mukaisesti. Tuotteiden toimitusajat vaihtelevat muutamasta päivästä viikkoihin. Ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä asiakkaalle. 

Mistä näkee tuotteiden toimituskulut? 

  • Tuotteille on määritelty toimituskulut, jotka näkyvät tuotesivulla. Mikäli tilaat useamman tuotteen niin toimituskulut tulevat vain yhdestä tuotteesta, toimituskulu määräytyy korkeimman toimituskulun mukaan. 

Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni? 

  • Jos haluat muutoksia tilaukseesi niin ole yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostilla mahdollisimman pian. 

Voinko maksaa jäljellä olevan osamaksusumman kerralla pois? 

  • Osamaksun voi maksaa myös kerralla pois. Tarvittaessa ole yhteydessä luotonantajaan. 

Miksi en voi ostaa tuotetta laskulla tai osamaksulla? 

  • Syitä voi olla useita, esim. ikä, merkintä luottotiedoissa tai osoite ei täsmää väestörekisteriin kirjattuun osoitteeseen. Jos haluatte toimituksen eri osoitteeseen, teidän tulee tunnistautua tilausta tehdessä verkkopankkitunnuksilla. 

Mitä tarkoittaa kuljetus ulko-ovelle (pihalle)? 

  • Tilaus toimitetaan ensimmäiselle ulko-ovelle tai pihalle, sinne mihin jakeluautolla eli kuorma-autolla pääsee helposti. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan alaovelle tai pihalle sinne mihin kuorma-autolla pääsee helposti. 

Voinko saada tuotteen toimituksen sisälle saakka? 

  • Voit saada. Valitkaa haluamanne toimitustapa, saatavilla myös sisälle asti toimitettuna. 

Voinko saada toimituksen viikonloppuna tai iltaisin? 

  • Toimitukset tapahtuvat pääsääntöisesti maanantaista perjantaihin klo 8–16 välillä.

Miten saan tiedon toimitusajankohdasta?

  • Saatte sähköpostiinne seurantakoodin, kun tilauksenne lähtee kuljetukseen. Toimitusajankohta ilmoitetaan teille edellisenä päivänä, joko tekstiviestillä tai soittamalla. 

Kuljetatteko pois vanhat kalusteet toimituksen yhteydessä? 

  • Valitettavasti meillä ei ole kyseistä palvelua tällä hetkellä käytössä. 

Voinko noutaa tuotteet myymälästä tai varastolta? 

  • Voit noutaa tuotteet myös Paroonin kalusteen myymälästä. Myymälä sijaitsee Parkanossa osoitteessa Ahertajankatu 2. Myymälä on avoinna arkisin klo 10–17 ja lauantaisin 10–14.

Voinko muuttaa toimituksen liittyvän nimen, puhelinnumeron tai osoitteen? 

  • Jos haluatte tehdä muutoksia tilaukseenne, teidän tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Jos olette tilanneet laskulla tai osamaksulla, toimitusosoitetta ei voida muuttaa jälkikäteen. 

Toimituksesta puuttui osa tuotteista, mitä teen? 

  • Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai puhelimitse. 

Pitääkö tilausta olla vastaanottamassa? 

  • Tilaus täytyy kuitata vastaanotetuksi. Tarkistakaa lähetys ja mikäli lähetyksessä on puutteita tai virheitä, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme välittömästi. 

Voinko palauttaa tuotteen? 

  • Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Tuotteen tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoinen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, esim. asiakkaan mittojen mukaan tehtyjä tuotteita. Ennen palautusta ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Onko tuotteilla takuu? 

  • Annamme kaikille tuotteille vähintään kuluttajasuojalain mukaisen puolen vuoden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien. Valmistajan myöntämistä takuuajoista mainitaan kunkin takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. 

Tuote oli viallinen, miten toimin? 

  • Ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@reilua.fi. Liitä sähköpostiin tietosi, tilausnumerosi ja kuvat tuotteen vioista.

Selaa tuoteryhmiä

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 12.11.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Paroonin Kaluste
Ahertajankatu 2
39700 Parkano

0102005050
asiakaspalvelu@reilua.fi
reilua.fi
1510801-4

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Checkout Finland, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Checkout Finland Oy:n (Checkout Finland Oy, Hämeenkatu 6 B 33100 Tampere) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Reilua.fi yleiset ehdot.

Tutustu tarkempiin maksuehtoihin

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Paroonin Kaluste
Ahertajankatu 2
39700 Parkano

0102005050
asiakaspalvelu@reilua.fi
reilua.fi
1510801-4


Palautusehdot

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä Palveluntarjoajaan ja kysy palautusohjeita. Tuotepalautuksissa asiakkaalta laskutetaan toimitus- ja rahtikulut. Aiheellisen reklamaation toimitus- ja rahtikuluja ei laskuteta.

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit