Reklamaatiot

Palautukset ja reklamaatiot 

Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 010 200 5050 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@reilua.fi.

Palautukset

Tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei kuitenkaan koske hygieniatuotteita, kuten tyynyjä. Palautettava tuote tulee olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen Kun tuotetta ollaan palauttamassa, liitä pakettiin mukaan omat tietosi, tilausnumero ja palautuksen syy.

Tuotteen palauttaminen

Ota yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse: 010 200 5050 tai sähköpostitse: asiakaspalvelu@reilua.fi. Annamme ohjeet tuotteen palauttamiseen ja tilaamme mahdollisen noudon. Palautuskulu vähennetään palautettujen tuotteiden yhteishinnasta. Toimita pakkaus postiin ja ilmoita sopimusnumero (numero). Kun tuote on palautettu, tarkistamme tuotteiden kunnon ja teemme hyvityksen Checkout Finlandille. Palautuksen hyvitys tehdään viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen palautuksesta. Checkout Finland hyvittää palautuvan summan asiakkaalle. Palautamme tuotteiden hinnan ja alkuperäisen toimituskulun vähennettynä palautuskululla. Jos tilaukselta palautetaan vain osa tuotteista, toimituskulua ei palauteta ja lähetyksestä veloitetaan palautuskulu.


Reklamaatiot 

REILUA.FI vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@reilua.fi), jos ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin vastaamme tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta asiakaspalveluun heti sen havaittuaan. Neuvomme asiakasta henkilökohtaisesti. 

REILUA.FI ei vastaa 

  • Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista 
  • Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa 
  • Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä väärinkäytön takia. 
  • Normaalista puulaadun käyttäytymisestä esimerkiksi lakkapinnan osalta. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti. Päivitykset Teksti on päivitetty marraskuussa 2020.


Palaa takaisin asiakaspalvelusivulle

Selaa tuoteryhmiä

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 12.11.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Paroonin Kaluste
Ahertajankatu 2
39700 Parkano

0102005050
asiakaspalvelu@reilua.fi
reilua.fi
1510801-4

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Checkout Finland, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Checkout Finland Oy:n (Checkout Finland Oy, Hämeenkatu 6 B 33100 Tampere) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Reilua.fi yleiset ehdot.

Tutustu tarkempiin maksuehtoihin

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Paroonin Kaluste
Ahertajankatu 2
39700 Parkano

0102005050
asiakaspalvelu@reilua.fi
reilua.fi
1510801-4


Palautusehdot

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä Palveluntarjoajaan ja kysy palautusohjeita. Tuotepalautuksissa asiakkaalta laskutetaan toimitus- ja rahtikulut. Aiheellisen reklamaation toimitus- ja rahtikuluja ei laskuteta.

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit